„Życie szkoły w czasie pandemii – spotkania Skype część 2 ”

Warto pielęgnować to co cenne w zdobywaniu umiejętności językowych
czyli międzynarodową współpracę ze szkołą we Włoszech.
Kontakt ze szkołą w Codroipo nawiązaliśmy przy okazji ubiegłorocznego
ogólnopolskiego konkursu „Cześć Europo!” na platformie TwineSpace i chętnie
podjęliśmy propozycję włoskiego koordynatora p. Angelii Dessy o rozwinięciu
współpracy z nowym zespołem uczniów w obecnym roku szkolnym.
Zespół eTwinning utworzyło 12 uczniów klas 8. Wszyscy uczniowie po raz
pierwszy mieli okazję brać udział w bezpośrednich zagranicznych spotkaniach.

Projekt obejmował tematy :

1. poznajemy się 2. nauka zdalna w Polsce i we Włoszech, zasady i metody
3. quiz kahoot na podstawie tekstu literackiego - historia ruchu sufrażystek

4. tradycje wielkanocne 5. muzyka polska i włoska, muzyczne prezentacje

6. moje miasto, mój region – filmy, zdjęcia

7. egzaminy końcowe w szkole podstawowej w Polsce i we Włoszech

8. plany wakacyjne

W projekcie
Od marca do maja w spotkaniach na skypie w jednej chwili przenosiliśmy się
do słonecznej Italii. Językiem projektu był język angielski. Na pierwszym spotkaniu

uczniowie zespołów projektowych przedstawiali się, opowiadali o swoich

zainteresowaniach, o szkole w czasie pandemii, jak wyglądają lekcje, jak radzą
sobie z drugim rokiem szkolnej nauki online, jaki ma to na nich wpływ.

 

W czasie świątecznym uczestnicy projektu mieli okazję porozmawiać o Wielkanocy

i świątecznych zwyczajach. Były też elementy zabawy interaktywnej - wspólna gra KAHOOT przeprowadzona na podstawie filmu o Emmeline Pankhurst.

 

20 kwietnia pogoda we Włoszech była bardzo wiosenna i słoneczna 18 stopni ,
co widać było przez okno pokoju koordynatora z Włoch. Dawało to nadzieję,
że i u nas w końcu zagości prawdziwa wiosna. Tematem spotkania była muzyka polska i włoska. Jakiej muzyki słuchają polscy i włoscy uczniowie ? Okazało się, że wybór był bardzo różnorodny. Michał, Sandra , Wiktor i  koordynator polskiej grupy przedstawili krótkie fragmenty utworów Marka Grechuty, muzykę folkową i kapelę góralską
i utwór skomponowany przez ucznia z Czechowic. Uczniowie z Włoch przedstawili muzykę pop. 

Bardzo podobała nam się wielojęzyczna atmosfera. Oprócz j. angielskiego 
język polski mieszał się  z włoskim, np. gdy koordynatorzy korzystali z niezbędnej wiedzy informatycznej swoich uczniów, gdyż czasami pojawiały się różne techniczne przeszkody.

 

28 maja Podsumowanie
Finałowe spotkanie poświęciliśmy na filmowe prezentacje. Filmy przedstawiające

szkołę we Włoszech i jej otoczenie, informacje i zdjęcia miejscowości Codroipo zaprezentowali uczniowie i włoski koordynator.
Uczeń kl. 8c  Wiktor przedstawił w wykonanym samodzielnie filmie i montażu zdjęć miasto Czechowice-Dziedzice, krajobrazy pełne uroczych zakątków wokół Czechowic
i bliskość gór.

Na duże uznanie zasługuje wkład pracy uczniów Wiktora Czech i Michała Sikory.

Dziękuję uczniom klasy 8b, c, d, e za chęć i poświęcony czas na niezapomniane spotkania, udział w dyskusji, dzielenie się wiedzą, doskonalenie językowe
i informatyczne, przygotowanie zadań ujętych w projekcie – całość składa się

na cenne doświadczenie dla uczniów i koordynatorów projektu.

 

Opiekun projektu: Ewa Dobija