Aktywna tablica
21 marca 2019 r upłynął w naszej szkole pod hasłem
„ Dzień Nowych Technologii”.
W tym dniu nauczyciele jeszcze częściej niż zwykle wykorzystywali monitory i tablice interaktywne dostępne w szkole.
Podczas różnych zajęć uczniowie korzystali z aplikacji uczących matematyki, plastyki, języka polskiego a nawet zdrowia i aktywności fizycznej.
Zaproponowano uczniom zabawę z LearningApps , QR Code, kołem fortuny czy aplikację komórkową – Kahoot.
Dla młodzieży była to nauka przez świetną zabawę – uczniowie chętniej podchodzili do tablicy ( aktywnej ), wprowadzało się element rywalizacji, wszyscy uczniowie się aktywizowali.
Na zakończenie tak miłego dnia wielu uczniów zajęło się budową i programowaniem robotów Lego Mindstorms NXT 2.0.
Praca z urządzeniami nowej generacji informatycznej pomaga ćwiczyć koncentrację i spostrzegawczość oraz pobudza wyobraźnię. Jest to dobry sposób na powtórkę i utrwalenie wiadomości a także okazja do lepszego zmotywowania uczniów do nauki.
Zapraszam nauczycieli na lekcję otwartą przeprowadzoną w ramach projektu "Aktywna tablica".
wtorek 8 I 2019 r o godz 11. 45 w sali 202
Katarzyna Gandorska
MIĘDZYSZKOLNA SIEĆ WSPÓŁPRACY
Realizacja Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”
Głównym celem powołania do życia międzyszkolnej sieci współpracy jest wymiana informacji i dzielenie się dobrymi praktykami w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej i związanych z nią nowoczesnych narzędzi dydaktycznych na zajęciach lekcyjnych w celu podniesienia jakości pracy szkoły i zwiększenia efektywności procesu nauczania we wszystkich tych placówkach.
Oprócz spotkań dyskusyjnych odbywać się będą również spotkania robocze, w czasie których członkowie sieci uczestniczyć będą w obserwacji zajęć przeprowadzanych z wykorzystaniem narzędzi pozyskanych przez szkoły w ramach programu „Aktywna tablica”. Każde obserwowane zajęcia zostaną podsumowane na panelu dyskusyjnym, w trakcie którego analizowany będzie ich przebieg z naciskiem na mocne i słabe strony.
Dzięki tak zorganizowanej współpracy możliwe będzie nie tylko wyciągnięcie wniosków, ale przede wszystkim opracowanie rekomendacji dla dalszej współpracy.
Każda ze szkół tworzących sieć w ramach programu „Aktywna tablica” wzbogaciła swoją bazę o inne narzędzia pracy. Dzięki temu nauczyciele będą mogli zaobserwować pracę w oparciu o różnorodne narzędzia, tj.:
monitory interaktywne
tablice interaktywne różnego typu – z projektorami krótkoogniskowymi i tradycyjnymi.
Sieć współpracy "Czechowice-Dziedzice"
Do realizacji programu Rządowego, w ramach sieci współpracy, przystąpili nauczyciele z następujących szkół w Czechowicach-Dziedzicach:
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1; koordynator - Joanna Bobiec,
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2; koordynator - Paulina Chlebek,
Szkoła Podstawowa nr 3; koordynator - Monika Maciejowska,
Szkoła Podstawowa nr 6; koordynator - Katarzyna Gandorska,
Szkoła Podstawowa nr 8; koordynator - Mariola Paluszek,
Katolicka Szkoła Podstawowa; koordynator - Bartłomiej Nowak.
W ramach WDN uczestnicy sieci będą dzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z pozostałymi członkami Rady Pedagogicznej tak, aby w następnych miesiącach te nowoczesne narzędzia, o które wzbogaciła się szkoła były w pełni wykorzystane. Chcemy upowszechniać nowe technologie i te zajęcia staną się zajęciami otwartymi.
Plan pracy zespołu
opracowanie dokumentacji zespołu- przygotowanie planu pracy zespołu
obserwacje zajęć przeprowadzanych z wykorzystaniem narzędzi pozyskanych przez szkoły
spotkania dyskusyjne – omawianie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę
pisanie sprawozdań ze spotkań
opracowanie scenariuszy do publikacji
założenie zakładki na stronie internetowej szkoły (zamieszczanie informacji o programie i realizacji zadań )
zamieszczanie informacji na stronie www.czecho.pl oraz stronie Urzędu Miasta o programie i realizacji zadań
Harmonogram pracy zespołu
Listopad 2018
spotkanie organizacyjne, opracowanie dokumentacji zespołu- przygotowanie planu pracy zespołu, przydział zadań, opracowanie harmonogramu
założenie zakładki na stronie internetowej szkoły (zamieszczanie informacji o programie i realizacji zadań)
Grudzień 2018
obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 8,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
obserwacja zajęć w Katolickiej Szkole Podstawowej,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Styczeń 2019
obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 6,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 8,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Luty 2019
obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 3,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Marzec 2019
obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
obserwacja zajęć w Katolickiej Szkole Podstawowej,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 3,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Kwiecień 2019
obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Maj 2019
obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 6,
spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Podsumowanie działań w ramach "Sieci współpracy Czechowice-Dziedzice".