Rok 2020
Program edukacyjny „Zdolni z Czechowic-Dziedzic, miasta z zapałem” to wspólne przedsięwzięcie gminy Czechowice-Dziedzice, reprezentowanej przez zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Czechowicach- Dziedzicach oraz grupy Lotos S.A., będącej jego partnerem finansowym.
W roku szkolnym 2020/2021 w naszej szkole realizujemy trzy projekty:
1.Cztery pory w regionie. Niezbędnik regionalny dla dzieci, które przyjeżdżają z zagranicy.
Cel : opracowanie i przygotowanie do druku przewodnika regionalnego dla dzieci, które przyjeżdżają z zagranicy.
Uczestnicy projektu:
Maja Durkacz kl.4a
Maciej Jankowski kl.4a
Krzysztof Szewczyk kl.4a
Opiekun projektu: Agata Chmielniak
2.Mali programiści
Cel: Rozwijanie u uczniów myślenia logicznego i strategicznego, pamięci i orientacji przestrzennej, umiejętności analizy i rozwiązywania problemów, intuicji, wyobraźni, umiejętności koncentracji oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem.
Uczestnicy projektu:
Iga Wąsik klasa 2a
Wojciech Góra klasa 2a
Nikodem Ochwat klasa 2a
Opiekun projektu:Renata Zeman
- Druk 3d – moim biletem w przyszłość
Cel: Zebranie informacji dotyczących drukowania 3D: sposoby, możliwości, potencjał na przyszłość.
Projektowanie w programie Tinkercad.
Wykonanie własnego wydruku.
Uczestnicy projektu:
Kornelia Brzęczek kl.4a
Filip Ślusarski kl.4a
Adrian Borgieł kl.4a
Opiekun projektu: Jolanta Karwacka
Mali programiści to projekt edukacyjny mający na celu zachęcać, uczyć i inspirować dzieci do poznania świata kodowania nie zatracając przy tym kreatywności i fantastycznej zabawy. To początek fantastycznej przygody, którą przejdziemy wspólnie. To też pierwszy krok na drodze młodego programisty. To obietnica ciekawych, kreatywnych materiałów i braku nudy.
Scratch to edukacyjny język programowania dla dzieci, który w prosty i przyjemny sposób umożliwia przyswajanie tajników kodowania. Jest to możliwe, dzięki przedstawieniu struktury poszczególnych kodów w formie wizualnej, co na początkowym etapie edukacji, znacznie ułatwia ich rozpoznawanie i łączenie. Język Scratch jest pierwszym krokiem na ścieżce nauki programowania. Dzięki niemu możliwe jest zrozumienie istoty tego kierunku informatycznego i podejmowanie coraz bardziej skomplikowanych działań.
Warto zauważyć, że nauka programowania nie tylko uczy, ale i bawi. I chociaż początki były trudne, gdyż zaczynaliśmy swoją przygodę podczas nauki zdalnej, to mali programiści z klasy 2a napisali już gry:
- Uciekaj myszko
https://scratch.mit.edu/projects/487821545
- Zgaduj zgadula
https://scratch.mit.edu/projects/487821879
Udało im się wspólnymi siłami napisać kartkę z życzeniami bożonarodzeniowymi
Teraz pracujemy nad grami matematycznymi, aby umiliły nam naukę dodawania, odejmowania, mnożenia oraz naukę o figurach geometrycznych ?