Rok 2020

Program edukacyjny „Zdolni z Czechowic-Dziedzic, miasta z zapałem” to wspólne  przedsięwzięcie gminy Czechowice-Dziedzice, reprezentowanej przez zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Czechowicach- Dziedzicach oraz grupy Lotos S.A., będącej jego partnerem finansowym.

W roku szkolnym 2020/2021 w naszej szkole realizujemy trzy projekty:

1.Cztery pory w regionie. Niezbędnik regionalny dla dzieci, które przyjeżdżają z zagranicy.

Cel : opracowanie i przygotowanie do druku przewodnika regionalnego dla dzieci, które przyjeżdżają z zagranicy.

Uczestnicy projektu:

Maja Durkacz kl.4a

Maciej Jankowski kl.4a

Krzysztof Szewczyk kl.4a

Opiekun projektu: Agata Chmielniak

2.Mali programiści

Cel: Rozwijanie u uczniów myślenia logicznego i strategicznego, pamięci i orientacji przestrzennej, umiejętności analizy i rozwiązywania problemów, intuicji, wyobraźni, umiejętności koncentracji oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem.

Uczestnicy projektu:

Iga Wąsik klasa 2a

Wojciech Góra klasa 2a

Nikodem Ochwat klasa 2a

Opiekun projektu:Renata Zeman

  1. Druk 3d – moim biletem w przyszłość

Cel: Zebranie informacji dotyczących drukowania 3D: sposoby, możliwości, potencjał na przyszłość.

Projektowanie w programie Tinkercad.

 Wykonanie własnego wydruku.

Uczestnicy projektu:

Kornelia Brzęczek kl.4a

Filip Ślusarski kl.4a

Adrian Borgieł kl.4a

Opiekun projektu:  Jolanta Karwacka

 

Mali programiści to projekt edukacyjny mający na celu zachęcać, uczyć i inspirować dzieci do poznania świata kodowania nie zatracając przy tym kreatywności i fantastycznej zabawy. To początek fantastycznej przygody, którą przejdziemy wspólnie. To też pierwszy krok na drodze młodego programisty. To obietnica ciekawych, kreatywnych materiałów i braku nudy. 

Scratch to edukacyjny język programowania dla dzieci, który w prosty i przyjemny sposób umożliwia przyswajanie tajników kodowania. Jest to możliwe, dzięki przedstawieniu struktury poszczególnych kodów w formie wizualnej, co na początkowym etapie edukacji, znacznie ułatwia ich rozpoznawanie i łączenie. Język Scratch jest pierwszym krokiem na ścieżce nauki programowania. Dzięki niemu możliwe jest zrozumienie istoty tego kierunku informatycznego i podejmowanie coraz bardziej skomplikowanych działań. 

Warto zauważyć, że nauka programowania nie tylko uczy, ale i bawi. I chociaż początki były trudne, gdyż zaczynaliśmy swoją przygodę podczas nauki zdalnej, to mali programiści z klasy 2a napisali już gry: 

  • Uciekaj myszko  

 

https://scratch.mit.edu/projects/487821545 

  • Zgaduj zgadula  

https://scratch.mit.edu/projects/487821879 

Udało im się wspólnymi siłami napisać kartkę z życzeniami bożonarodzeniowymi  

Teraz pracujemy nad grami matematycznymi, aby umiliły nam naukę dodawania, odejmowania, mnożenia oraz naukę o figurach geometrycznych ?